15 Mayıs 2009 Cuma

SEBZELİ MAKARNA

1 paket makarna
2 orta boy patlıcan
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 orta boy kuru soğan
2 diş sarmısak
2 orta boy kabak
2 domates
3 tatlı kaşığı domates salçası
3 tatlı kaşığı biber salçası
2 su bardağı makarnanın haşlama suyu
1 demet maydanoz

patlıcanlar alacalı soyulup küp küp doğranır.tuzlu suda 20-30 dk. bekletilir.
patlıcanlar yıkanıp süzüldükten sonra bir kenarda bekletilir.
kabaklar kazınıp küp küp doğranır.domatesler rendelenir.soğan ve sarmısak kıyılır.
büyük bir tavada zeytinyağı kızdırılıp soğan ve sarmısak 1-2 dk. kavrulur.üzerine patlıcanlar eklenir ve 5-6 dk daha pişirilir.kabaklar eklenir 2-3 dk. sonra domatesler eklenir.biber ve domates salçalarıda eklendikten sonra 5 dk daha pişirilir.
diğer tarafta makarna 1 tablet et bulyon koyduğumuz suda tarifine göre pişirilir.
pişen sıcak makarnanın suyundan 2 su bardağı kadarı sosa eklenir.sos kaynayıncaya kadar karıştırılarak pişirilir.kaynayan sos makarnaya eklenerek 2 dakika ocakta ısıtılır.üzerine ince kıyılmış maydanoz eklenerek sıcak servis yapılır.

7 yorum:

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Ezgiciğim.Çok leziz görünüyor.Mutlu haftasonları diliyorum.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık ezgiciğim nefis bir sunum:))
Çok lezzetli iki kaşık aldım gidiyorum:)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ezgıcıgım ellerıne saglık canım .Opuyorum senı .Sevgıler.

Unknown dedi ki...

makarna suyunun sosa katılmasına bayıldım.vitamini gitmemiş oluyor.ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

ben 19 yaşındayım ve yemek yapmaya merak sardım..kendimce internetten yada bilen kişilerden tarifler alıp yemek yapmaya çalışıyorum..bugün de canım sebzeli makarna çekti..umarım tarif işe yarar ve umarım bende bukadar güzel ve lezzetli görünen yemekler yaparım..paylaşm için çok teşekürler..

Adsız dedi ki...

:D güsel olmuş

Unknown dedi ki...

ezgi hanım tesekkur ederm bu gun bu makarnayı ben yaptım umarım babam begenır ama kesınlıkle emınımkı parmaklarınıda yıyecek .)) ben bıle bayıldım yaparken