17 Aralık 2007 Pazartesi

SUCUKLU KURU FASÜLYE


2 su bardağı kuru fasülye
250 gr dana sucuk
1 büyük domates
1 büyük sogan
2 biber
1 diş sarmısak
1,5 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı tereyağı
1'er çay kaşığı kırmızı toz biber,pulbiber,nane
yarımşar çay kaşıgı karabiber,kekik
çok az kimyon
2 adet et bulyon

kuru fasülyeyi bir gece önceden ıslatıyoruz.ertesi gün suyunu süzüp büyükçe bir tecereye alıyoruz üzerini 4 parmak geçecek kadar su doldurup,fasülyeler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.suyunu süzüp bir kenara alıyoruz.
diğer tarafta soğanı,kabuğu soyulmuş domatesleri ve biberi yemeklik,sucukları yuvarlak doğruyoruz.tencereye yagı soganı ve ezilmiş sarmısagı alıyoruz.1-2 dk. kavuruyoruz.biberi ekleyip 1-2 dakika daha kavuruyoruz.domates,sucuk,salça,baharatlar ve et bulyonu ekleyip,bir 2-3 dakika daha kavuruyoruz.fasülyeleri,5 su bardağı suyu ve sucuğu ekleyip 15 dk. orta ateşte pişirip sıcak servis yapıyoruz.

4 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Ezgi'ciğim,

Harika olmuş, bir de turşu, bayılırım. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Yaren dedi ki...

Fasulye bence en lezzetli hali sucukludur.Harika görünüyor.Sucugun tadi ile daha da lezzeti oluoyr.Ellerine saglik ve iyi bir hafta diliyorum.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam Ezgi'cim, hmm nefis bir yemek söyle bandira bandira ye beni diyor adeta, ellerine saglik diyorum. Sen bugün cok iyisin ya, birden iki tarifle görüyorum seni, harikasin arkadasim. Ekmek pizzasi da ye beni diyor.

Neyse, ben herseyi silip süpürdükten sonra hemen kacayim, öptüm canim, hoscakal..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım ellerine sağlık.. ben çok seviyorum kuru fasülyeyi ama nedense sık yapmıyorum. şimdi bunu görünce yapmak şart oldu:)))
hımm nefis..
sevgilerimle..