27 Şubat 2008 Çarşamba

SÜTLÜ TARHANA ÇORBASI


Tarif sevgili selin çağlayana aittir.tarhana çorbasını sütlü denemediyseniz birde böyle deneyin derim ben....

4 dolu yemek kaşığı hazır tarhana
* 6 su bardağı su
* tavuk bulyon
* 2 su bardağı süt
* 50 gr. tereyağı
* Tuz, karabiber, pulbiber

Yapılışı:

* Derin bir tencereye tarhana, su,tavuk bulyon ve sütü alıp karıştırarak kaynatın.
* Kaynadıktan sonra terayağını ekleyin ve sürekli karıştırarak koyulaşana kadar orta
ateşte pişirin. Kıvamı çok koyu olursa su ya da süt ilave ederek ayarlayabilirsiniz.
* Tuz, karabiber ve pulbiber ilave edip sıcak servis yapın. Dilerseniz servis yaparken
bir miktar tereyağını kızdırıp pulbiberler yakarak çorbanın üzerine gezdirebilirsiniz.

30 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Fıstığımmm, gece kuşummm:)))
Bu saatte bir sen bir ben varız herhalde blog aleminde nöbet tutan :)) Benim kız hasta ateşi var diye ayaktayım, seninde belliki canın çorba çekti yapıverim dedin bi koşu :)))))
Güzel Ezgim, ellerine sağlık, şimdi olsaydı nasıl içerdim biliyomusun bu çorbadan..
Öpüyorum seni..

Adsız dedi ki...

Merhaba Ezgi
canım yine harikalar yapmışsın. Öncelikle ekmek makinana çok sevindim. İyi günlerde kullan.Bende istiyorum aslında bir an önce almam lazım. Patetesli kol böreği, sütlü tarhana hepsi nefis görünüyor . Sevgiler canım....

Adsız dedi ki...

günaydın ezgicim
çorban nefis görünüyor ellerine sağlık...üzerine bu krutonlardan hazırlayıp süsleyebilirsin...nefis oluyor ...

KRUTON

1BARDAK UN 2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ 1 ÇAY KAŞIĞI ANASON AZ TUZ.

TÜM MALZEMELERLE HAMURU YAĞUR.AZ UN İLE 2 MM KALINLIKTA AÇ.RULET İLE KÜÇÜK KARELERE KES. BOL YAĞDA KIZART. ÇORBANIN ÜZERİNDE SERVİS YAP.

fazla yapıp kızartıp soğuyunca poşetleyip dondurucuda saklayabilirsin...harika oluyor bütün çorbalarda tavsiye ederim...

ekmek makinanı iyi günlerde kullan tatlım...ve yoğurtlu ekmek tarifimi denemeni tavsiye ederim harika oluyor...forumda var...
çok öptüm sevgiler....yetur -yeşim...

Adsız dedi ki...

günaydıın sanırım ilk yorum benden ellerine sağlık ezgcim sıcaksıcak mımmm hoşçakal sevgiyle kal

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

NERHABA
BENDE TARHANA ÇORBASINI SÜTLÜ DENEMEİŞTİM AMA DENEYECEĞİM MERAK EDİYORUM TADINI BİZDE TARHANA ÇORBASI ÇOK SEVİLİR DAHA DÜN AKŞAM YAPMIŞTIM ELLERİNİZE SAĞLIK BU ARADA PATATESLİ KOL BÖREĞİDE NEFİS GÖZÜKÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

Neşeli Sesler dedi ki...

Ezgi yazmazmı bişiler
yazar tabiiiii:)
Harika görünüyor ellerine sağlık canımmm:)
Sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Ezgi'ciğim,

Ben yokken neler yapmışsın, güzel güzel. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

selam ezgicim..tarhanayı hiç sütlü yapmamıştım..eminim çok güzel olmuştur..eline saglık canım..sevgilerimle..

Aynur dedi ki...

Tartahanaya Süt ! Ilk kez duydum gercekden ama siz begendiginize gore kesin nefisdir.denemek lazim

elinize saglik

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Unknown dedi ki...

selam, çorba çook güzel görünüyor. kış günlerinde en sevdiğim şey sıcacık çorba...

ekmek makinan hayırlı olsun, zamanla kararının ne kadar isabetli olduğunu çook daha iyi anlayacaksın ;-)

Yaren dedi ki...

Ezgim ne güzel degisik bir corba,himide sütlü ne gozel.Ellerine saglik canikom benimm.Kendini fazla özletme,öpüldügünü bil;)

uygarimizlahayat dedi ki...

Ezgicim çorban farklı olmuş, sütlüsünü ilk defa duyuyorum, ellerine sağlık...Nerelerdesin??? Kayınpederin gitti mi,msn açmıyorsun, görüşemiyoruz artık seninle merak ettim...Sevgiyle kal..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ezgicim...canım ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim..blogcudan beri takipçindim.))burda komşu olduk...sevgiler..canım..çorba nefis..görüşmekk dileğiyle

Dido Butik Pasta - Pembe Merdane dedi ki...

ezgi merhaba canım. tarhanayı çok severim ama sütlü hiç yemedim. eminim güzeldir. ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

bana tarhana olsun başka bir şey istemem çok severim ellerine sağlık canımcım çok güzel olmuş
öptüm canısı

ebrulitatlar dedi ki...

Ezgi'cim bende hiç tarhanayı sütlü denememiştim. Birde böyle yapmak lazım. Çok vitaminli olmuş. Ellerine sağlık canım. sevgiler, kolaylıklar..

ayşegül mutfakta dedi ki...

bu ne kızz çok güzel olmuş eline sağlık. Benim oğlum tarhanaya bayılır ama sağlık durumundan dolayı henüz sütlü şeyler yiyemiyor yemeye başlayınca tarhanasını böyle yaparız kesin:)

çınarkurabiye dedi ki...

ezgiim bayılırım tarhana çorbasına
harika görünüyor ellerine sağlık bitanem..öpüldün bissürü :)

sevgiler
gözde

LeYYa dedi ki...

ezgim güzelim ne zaman sayfana gelsem heder oluyorum inan ki.bir de nedense hep açkarnına denk gelmez mi.tüff yaa.
acılı şinitzelden tut,hele o kayın mantarı...oof...patatesli börekkk.şimdi dışardan geldim var yaa nasııı açımm..ekmek makinen hayırlı ve de uğurlu olsun.ben de yaklaşık 8 aydır kullanıyorum bir kaç zirzop tarif dışında hiç pişman etmedi beni.sen aldırma o çok bilmişlere)))pişir canın ne istiyosa bişeycikler olmaz))

Adsız dedi ki...

tarhanayı bende çok yaparım eşim çok sever ama sütle hiç denememiştim.mutlaka deneyeceğim. yorum yazma fırsatım olmamıştı ama bloğunu sık sık dolaşırım. çok ta zarif lezzetler ekliyorsun.ellerine sağlık.
www.tees.blogcu.com

peynir hösmelimi dedi ki...

Arkadasim benim.Nede beceriklimis,her gün baska bir tarif.Hizina yetisemiyorum.Kacirdigim tariflerin bile oluyor.Aaa bunu nezaman yapmis diyorum.Biraz yavas hii hi.Farkli bir corba yapmissin yine eline saglik.ÖPTÜM:)))

Jasminskager dedi ki...

Harika gorunuyor canim ,en sevdigim corbadir tarhana corbasi.Ne yazikki her zaman bulamiyorum yurt disinda yasamam sebebiyle.

Nilgün dedi ki...

Ezgicigim ellerine saglik canim..
Evet sütlü nasil olur acaba denemek lazim senin gibi..
Böreginde nefis görünüyor canim.


SEVGILER

Gönül dedi ki...

ezgimmmmmmmmmm canım benim ellerine sağlıkkkk çorban harika görünüyor....öpüyorum bebişim...sevgilerimle

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

EZGİCİĞİM MUTFAĞIMIZIN VAZGEÇİLMEZİ TARHANADIR DEĞİL Mİ... BANA YEMEK OLARAK SADECE TARHANA VERSİNLER YETER... ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERİM...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

tarhana çorbasını hiç sütlü denemedim nefis görünüyor..alttaki böreğede bayıldım ellerine sağlık canım..sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

gece corbasi icmeye geldim kaldiysa,sicacik dumani üstünde tütecek,sütlü hic denemedim nefis olmus canim eline saglik

emineninemekleri dedi ki...

Ezgicim, inan corban nefis duruyor. Bu kis günlerinde de ne iyi gider. Ama sütlü olmasi bi o kadar da ilginc hic duymamistim.
Ellerine saglik canim öptüm.
Görüsürüs.........

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık ezgi'cim missss gibi koktu.

keskinli dedi ki...

ezgim ellerine saglik bu tarifi kesinlikle denem lazim ellerine saglik canim sevgiler öptüm