2 Ağustos 2008 Cumartesi

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI

kabak çiçeklerinin kenarlarındaki piskülleri kopartıyoruz.iç kısımındaki tohumu yavaşça çiçeğe zarar vermeden koparıp atıyoruz. suyun altında yavaşça içini ve dışını yıkıyoruz.çiçekler çok hasas olduğu için alındığı gün hemen kullanmak gerekiyor.
iç malzeme için hazırladığınız herhangi bir kıymalı iç harç veya zeytinyağlı yapmak isterseniz zeytinyaglı dolma harcı kullanabilirsiniz.ama ben en çok kıymalı versiyonunu seviyorum.özelliklede sarmısaklı yoğurtla süper oluyor :))
ben kıyma,kırık pirinç, maydanoz,dereotu,soğan,salça,tereyağı,tuz,karabiber,acı kırmızı tozbiber,kimyon,kekik,nane,reyhan ve sumakla hazırladığım iç harcı kullandım.
iç harcımızı çiçeğe zarar vermeden çok dolu dolu olmayacak sekilde içlerini doldurup,yapraklarını yana kıvırıyoruz.tencereye sıkışık bir şekilde yan yana yerleştiriyoruz.
üzerine ben 1 su bardağı su,çok az salça ve 1 çay bardağı sumağı karıştırıp yavaşça döktüm. eğer iç harcını zeytinyağlı yaptıysanız sadece su dökün.
üzerine bir tabağı ters şekilde yerleştirin ve kısık ateşte pişirin.piştikten sonra ocagı kapatıp,10 dk. kapağını açmadan dinlendirin.zeytinyağlı yaptıysanız limon dilimleriyle soğuk :) kıymalı yaptıysanız yoğurtla birlikte sıcak servis yapın.



3 yorum:

Adsız dedi ki...

ezgicim, nasıl severim kabak çiçeği dolmasını. Buraya geldiğimde yedim ilk defa sonra bağımlısı oldum. Pek güzel gözüküyor seninkilerde ellerine sağlık

sevgiler.
www.misssgibi.com

Aysultan... dedi ki...

Hiç yemedim ama en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık Ezgi'cim...

nurdan dedi ki...

o kadar severim ama Ankara'nın ortasında nerden bulayım..böyle fotoyla yetiniyoruz ellerine sağlık sevgiler..