16 Mayıs 2010 Pazar

ENGİNAR DOLMA


en sevdiğimiz en favori tariflerimden biri... eğer enginar lezzetinden hoşlanıyorsanız hiç vakit kaybetmeden deneyin...

6 adet büyük enginar
2 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı pirinç
200 gr kıyma
2 limon
2 çorba kaşığı kıyılmış maydanoz
dereotu soğan tuz
kırmızı toz biber

enginarları ayıklayıp limonla ovun.limonlu,unlu ve tuzlu suda bekletin.
bir kapta kıyma,kıyılmış soğan,yıkanmış pirinç,kıyılmış maydanoz,kırmızı tozbiber,tuz ve tereyağını yoğurun.
enginarları sudan çıkarıp geniş bir tencereye yan yana dizin.çukur kısımlarına kıymalı harcı paylaştırın.enginarların yarısını geçecek şekilde enginarı beklettiğimiz unlu sudan ekleyin.tencerenin kapağını kapatıp enginarlar yumuşayıncaya kadar pişirin.
bir kasede çatal yardımı ile 1 yumurta ve 2 limonun suyunu iyice çırpın.
enginarların üzerine gezdirin.1-2 dk. sonra ocaktan alıp dereotuyla süsleyerek servis yapın.

3 yorum:

Selestia Hülya Karayel dedi ki...

uff bayılırım enginara :) ellerine sağlık ezgicim. üstelik oldukça hafif bir yemek bu :)

Yaren dedi ki...

Canim dogrusu hic denemedim ama denemek istedigim tariflerin arasinda. Bizde genelde ev halkinin cogunlukla tercih ettigi seyleri pisirmeye calisiyorum. Herkezin sevdigi seyleri seciyorum.Bunuda denemek isterim elbette.Ellerine saglik Ezgicim hamarat aakedesim:)Sana sevgilerimi gönderiyorum ve iyi pazarlar diliyorum yavru kusum:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohhh ohhh bende bayılırım ne kadar iştah açıcı gözüküyor...