19 Mayıs 2010 Çarşamba

YEŞİL ÇAYLI BİSKOTTİ



o kadar lezzetliydi ki ,pişer pişmez kurabiyeden eser kalmadığı için piştikten sonraki resmini malesef çekemedim.
iyiki fırına koymadan önce çekmişim :))

3/4 kup pudra şekeri
3 yumurta sarısı
125 gr margarin
2 süzen poşet yeşilçay (poşeti kesip hamura toz halde ekliyoruz)
1 tatlı kaşığı limon esansı veya 1 paket vanilya+1 limon kabuğu rendesi
aldığı kadar un
üzeri için:
1 cup tozşeker

pudra şekeri ve margarini yoğurup diğer tüm malzemeleri ekleyin.
(hamurun kıvamı ele yapışmayacak şekilde olması yeterli.ele yapışmayacak şekilde olduğu halde un eklemeye devam ederseniz kurabiyeleriniz çok sert olur.)
hamuru 2'ye bölüp fitil şekline getirin.
etrafını iyice tozşekere bulayıp buzdolabı poşetine sarın.
derindondurucuda 20 dk. bekletip ince ince dilimleyin.yağlı kağıt serili fırın tepsisine yan yana dizin.180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 10-12 dk. pişirin.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik ezgicim...
Cok lezziz görünüyor...
Öptüm canim...

umutluhayat dedi ki...

bize kalmadı desene ,eee ben olsm bende bitiriverirdim,hiç dayanamam.ellerine sağlık nefis

Selestia Hülya Karayel dedi ki...

ezgicim hızına yetişemiyorum maşallah hergün birkaç yeni tarif :)hepsi de leziz

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ayşe Yaman'ın sponsorluğunda yaman etkinlikler çerçevisinde KREM ŞANTİLİ TATLILAR aktivasyonunu bu ay ben üstlendim. Krem şantili tüm tatlıları sayfamda paylaşabilirsiniz. Katılım tarihi 15 Mayıs-15 Haziran arası olacaktır. Sizi de etkinliğime davet ediyorum. Ayrıntılar için http://mutfaktayimm.blogspot.com adresim'den bana ulaşabilirsiniz. Nefis tarif ve fotoğrafınızı bekliyorum.
Sevgiler...

Gönülünce dedi ki...

Yeşil çay kokulu nefis olmuştur muhakkak...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Ezgi'ciğim;ellerine sağlık.Çok ilginç bir tarif.Hamura poşet çay katmayı kim akıl etti acaba???
Denemek lazım:)))))
Sevgiler....