17 Kasım 2007 Cumartesi

İÇ PİLAVI VE CİGER SOTE


ben iç pilavı knorr'un pilav harcıyla yapıyorum.pilav harcının arkasında tarifi var.fakat ben normal tarifini uygulamıyorum.onun tadı yavan geliyor bana.ben onun yerine yine paketin arkasında alt tarafta yazan knorla farklı lezzetler deneyin kısmındaki tarifi uyguluyorum.
bence cok lezzetli ve pratik oluyor.
tarif zaten paketin arkasında var.fakat yinede tarifi merak edenler olabilecegi için, aynı sekilde buraya ekliyorum:

yayvan tencerenizde kızdırdıgınız 50gr margarine,3 yemek kasıgı dolmalık fıstık,100gr tavla zarı seklinde dogranmıs ciger veya kuzu etini ilave edip kavurun.daha sona tencereye ayıklanıp, yıkanmıs 2 su bardagı pirinci ve 1 paket knorr kackar pilav harcını koyup kasık ile birkac kez karıstırıp kavurun.son asamada içine 3 su bardagı sıcak su ilave edip karıstırdıktan sonra,tencerenin kapagını acmadan,kısık ateste pirinçler göz göz olana kadar pişirip demlendirin.sıcak olarak servis yapın.

ciger soteye gelince yine cok nefis harika bir tarif

yarım kg ciger
2 domates
2 biber
1 yemek kasıgı tereyag veya margarin
yarım corba kasıgı un
yarım su bardagı su
1 yemek kasıgı salca
kekik,pulbiber,kırmızı toz biber,karabiber,tuz

domatesin kabuklarını soyup,biberlerinde cekirdeklerini temizleyip kusbası dogruyoruz.cigerleride kusbası dogruyoruz.
büyük bir tavada yagı kızdırıyoruz.cigeri bir iki cevirip ,biberleri ekliyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz.salca,baharatlar ve domatesi ekliyoruz.1-2 dakika daha kavurup suyumuzu ekleyip pişmeye bırakıyoruz.yemegimiz piştikten sonra unumuzu ekleyip karıstırıp ocaktan alıyoruz.

Hiç yorum yok: