28 Kasım 2007 Çarşamba

MANDALINALI VE ZEYTİNYAGLI YERELMASI


Aralık ayının etkinlik konusu zeytinyağlılar.Bu benim katıldıgım ilk etkinlik olacak.bende bu lezzetli ve besleyici tarifle katılmayı uygun buldum.sevgili Aysel'e bu güzel etkinlikten dolayı teşekkür ediyor ve kolaylıklar diliyorum. etkinliğin detaylarına BURADAN ulaşabilirsiniz.


1kg yerelması
4 patates
limonlu su
yarım su bardagı zeytinyagı
3 sogan
2 diş sarımsak
3 iri havuc
2 corba kasıgı pirinc
1.5 su bardagı taze sıkılmıs mandalına suyu
1 mandalina
1 kesme seker
birkac dal dereotu
tuz


yerelması,havuc ve patatesleri soyup jülyen dograyıp limonlu suda bekletiyoruz.soganları yemeklik dogruyoruz.mandalinayı kabuklu olarak yuvarlak dilimliyoruz.
zeytinyagını tavada ısıtıp sogan ve sarımsagı soteliyoruz.sırasıyla havuc,patates,yerelmasını ekleyip,2-3dk. karıstırarak pişiriyoruz.mandalina suyu,seker ve tuzu ilave edip,kaynayınca pirinci ilave ediyoruz.üzerini mandalina dilimleriyle kaplıyoruz.
tencerenin kapagını kapatıp,sebzeler ve pirincler pişene kadar pişiriyoruz.
ocaktan alıp kapagı kapalı olarak sogutuyoruz ve dilersek mandalina kabugu rendesi ve dereotuyla süsleyip servis yapıyoruz.

2 yorum:

BİZİM EVİN MUTFAĞI dedi ki...

Merhabalar tarifiniz elime ulaştı. Teşekkürler. Elinize sağlık. Değişik bir tad olarak etkinlikde yerini alacak. Sevgiyle...

BİZİM EVİN MUTFAĞI dedi ki...

YİNE BEN :) MAİL ATMIŞTIM TARİFİNİZİ GÖREMEDİM DİYE. BİRAZ DAHA SAYFALARDA İLERLEYİNCE BULDUM. TEŞEKKÜRLER. HOŞCAKALIN....